هرچه پیش آید خوش آید

برای یکشنبه برنامه ای جز خانه ماندن نیست. صبح هلیم را گرم میکنم و چای دم میکنم و سهم پرنده ها را میگذارم. تمرینات و یادداشتهام را انجام میدهم. امروز برنامه خاصی نداریم؛  هز چه پیش آید خوش آید. ایشان بیدار میشود و دوش میگیرد و صبحانه میخوریم و به دنبال مرتب کردن باغ و  باغبانیست. من هم کاری ندارم. بعد از صبحانه دوش میگیرم و آشپزخانه را کمی مرتب میکنم. برای ناهار هم سبزی پلو با ماهی داریم که نیم ساعت هم درست کردنش طول نمیکشد. ایشان میخواهد برود بیرون  و خرید دارد؛  یک کاسه هلیم برای دوستم گذاشتم و گفتم ببر که  اصلا گفتن ندارد چون در جا رد میکند.با فرشته کوچولو توی آفتاب راه میرویم وقتی برایش حرف میزنم طوری نگاهم میکند انگار میفهمد؛  گاهی سرش را پایین میاندازد و کمی جلوتر میرود و بر میگردد با چشمهای دلبرش نگاهم میکند. انگار از قلبم یک رشته به وجود پرنورش متصل است. هزار بار خدا را شکر میکنم که به زندگیم آمد. برمیگردیم خانه و ایشان دوباره رفته خرید چون چیزی کم آورده. هلیم دوستم را توی ماشین میگذارم و فرشته کوچولو هم خودش را در ماشین جا میدهد که یعنی من هم هستم و با هم میرویم خانه دوستم و زودی برمیگردیم. سبزی پلو را دم میکنم  و کمی ادیو گوش میدهم. کمی کتاب میخوانم و برای ایشان یک بطری آب میبرم روی میز میگذارم. ایشان باغ را حسابی صفا داده و با شیشه های تمیز انگار زیباتر است. پنجره ها را باز میکنم تا انرژی داخل خانه بچرخد.

یادم باشد  چند تا فلاورباکس بخرم برای پشت پنجره و شمعدانی بکارم برای بهار. من با تک تک اینها زنده ام و نفس میکشم. خدایا شکرت. 

ماهی ها را روی حرارت کم سرخ میکنم و ناهار و سبزی پلو را کته میکنم. قالبی برگشتن برنج را دوست دارم.  با خیارشور و زیتون و کمی چیپس در کنارش. 

کمی استراحت میکنم و امروز خودم را زیاد خسته نمیکنم. برای عصر ایشان حسابی میخوابد ولی میدانم شب تاوانش را میدهد. با مادرم و خواهرم چت میکنم. چای دم میکنم بیشتر برای خوردن شیرینیهای خانگی. برای شام سیبزمینی  میپزم برای کوکو و درست میکنم با سالاد فراوان. کمی فیلم میبینم و کمی میخوانیم. ایشان هم سرش به کارهای خودش است؛  اگر صدراعظم بود چه قدر کار داشت!

چند تا کوکو برای ناهار ایشان میگذارم با میوه و آجیل.

یکشنبه هم به سرعت باد گذشت. 

شب بد میخوابم و ایشان تا صبح پلک روی هم نمیگذارد و دنده به دنده میشود. 



 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد