پله پله تا آرامش


اینها تجربیات من است؛ هر فردی تجربیات خودش را دارد. 

از من پرسیده بودید برای مدیتیشن خوب این هم پست مدیتیشن و راهکارهای آرامشم.


انجام مدیتیشن برای آرامش فکر و ذهن میباشد چون نزدیک به ۶۰۰۰ فکردر روز از ذهن ما می‌گذرند که خیلی از آنها تکراری هستند و بیفایده و حتی بسیار خطرناک. 

در مدیتیشن ذهن مانند یک میمون بازیگوش بالا و پایین میپرد؛  در اولین تجربه ها خواهید دید که ذهن چطور فرار میکند و به موضوعاتی دیگر شما را میبرد. من خودم پیشترها وقتی چشمم را میبستم هزارن تصویر مانند فیلم تند از جلوی چشمم رد میشدند. آدمهایی که ندیده بودم،  جاهایی که نرفته بودم ،  حوادث و خیابان‌ها،  دریاها شهرها،  آدمها و.... با سرعت خیلی بالا میدیدم. 

حالا اصلا همچین چیزی را ندارم  و ذهنم آرام است. آرامش از درون به بیرون است؛  شما زمانی که از درون آرامید خواهید دید این آرامش به تمام جنبه های زندگیتان پرتو افکنی میکند. همه جا آرامش دارید؛  و کسانی که در کنار شما قرار میگیرند هم آرام میگیرند،  به گونه ای مانند خنده  و مهربانی مسریست. 

زمانی که روا ن آرام باشد جسم هم آرام میگیرد. مدیتیشن برای از بین بردن نگرانی و استرس  و خستگی کمک بسیاری میکند همینطور برای درمان بیماریها و ذهن شما هدفمند و برنامه ریز میشود چون افکار مزاحم دیگر نیستند یا کمرنگ هستند. 

مدیتیشن گونه های زیادی دارد؛  برای آغازبهتر است ابتدایی ترین را به کار بگیریم و با زمان کوتاه. 

۱. یک جای آرام پیدا کنید و به حالت نشسته چهار زانو  یا خوابیده یا حتی روی صندلی  هر جور که راحتید. 

اگر روی صندلی مینشینید بدون کفش باشید و کف پاهایتان راروی زمین یا خاک یا چمن بگذارید. 

در طبیعت و جاهای  بکر بهتر انرژی دریافت میکنید؛ پس هرجا چمن بود یا درخت  و دریا و باغ و طبیعت بود کفشهاتون را بکنید و ۵ دقیقه 

مدیتیشن کنید. اینکه مردم چی فکر میکنند را بگذارید کنار! 

من  بیشتر  خوابیده انجام میدهم چون کمرم باید ساپورت داشته باشدولی در طبیعت نشسته. 

کف دستانتان رو به بالا آسمان باشد(برخی انگشت  شست و اشاره را به هم وصل می‌کنند و برخی مانند ایکیو سان.)

شما باید راحت باشید پس دستهاتان را آزاد بگذارید. 


۲.اگر در جای شلوغی هستید و سر و صدای دور و برتان هست یک هدفون بگذارید و به صداهایی مانند باران،  پرندگان،  امواج دریا،  رودخانه گوش بدهید. صداهای طبیعت به شما آرامش میبخشد و آگاهی به شما منتقل میکند. این یک پیشنهاد است. 

برخی موسیقی ریلکسیشن گوش میدهند ولی بهتر صدای طبیعت است. برخی موسیقی ها پیام پنهان دارند ولی کار خدا بی عیب و نقص است. 


۳. چشمهاتون را ببندید. 


۴. با ۴ شماره دم از راه بینی و ۲ شماره نگه دارید و با ۵ شماره بازدم از راه دهان. 

تلاش کنید دم شکمی داشته باشید تا سینه مانند نظامیان چون میزان بیشتری هوا در ریه های شما جا میگیرد. شما باید مانند بچه ها و نوزادان نفس بکشید؛  نگاه کنید ببینید نخودچی ها چطور شکمشان بالا و پایین میشود. آنها هنوز از منبع جدا نشدند و کار بلدترند فلفلی های عشق. 

اگر میتوانید تصور کنید دمتان یک نور درخشان  مانند نور ماه است که به درون میکشید و بازدمتان گرم و سنگین است و همه نگرانیتان را بیرون میدهید از بدنتان. 

دم از راه بینی و باز دم از راه دهان. 


۵. اگر افکار به ذهنتان هجوم آوردند نه ناراحت شوید و نه عصبانی؛  تنها به دم و بازدمتان تمرکز کنید. 

تنها به دم و بازدم. بعد از چند بار به طور طبیعی نفس بکشید و همچنان به دم و بازدمتان فکر کنید. 

در وجود ما  یک هوشمندی الهی هست که هوا را به درون میکشد و بیرون می‌دهد و ما هیچ  کنترلی بر تنفسمان نداریم. درست مانند یک کامپیوتر کار میکند برای خودش. میگویند که این تمرین مارا به آن هوشمندی الهی نزدیکتر می‌کند و برای همین آرامش پیدا میکنیم. 


۶.  پنج دقیقه مدیتیشن کنید و اگر شد روزی یکبار. 


۷. اگر خوابتان برد هیچ اشکالی ندارد و اکر دوست داشتید بخوابید هم ایرادی ندارد.


یادتان باشد شما باید احساس راحتی داشته باشید در مدیتیشن؛  قوانین سخت نباید حاکم باشند. 

اینهایی که من نوشتم  ابتدایی ترین در مدیتیشن است. 

من کم کم  ۳۰ دقیقه مدیتیشن میکنم و برخی زمانها بیشتر. 


دوست دارم برایم از تجربیاتتان بنویسید بعد از مدیتیشن. 



یک چیز دیگر صداهای درونتان هستند؛  شده کاری را انجام میدهید و خرابکاری میکنیم. در درون به خودمان میگوییم بی عرضه یا خاک تو سرت یا من بد شانسم. یک نفر یک جایی در کودکی به ما اینها را گفته و در ما باقی مانده است. حتی برخی از ما کارهامان را طوری میکنیم که خوشنودی دیگران فراهم شود و در درون "آفرین دختر خوب" را می شنویم. و بعدها گله میکنیم که برای خودمان درس نخواندیم و ازدواج نکردیم.

مدیتیشن کمک میکند اینها کمتر شوند ولی خود شما هم به خودتان جمله های بهتری بگویید. 

هرروز بارها توی آینه به خودتان بگویید دوستت دارم،  خیلی دوستت دارم چون تو بهترینی. 

هر جا با مشکلی رو به رو شدید با خودتان تکرار کنید همه چیز رو به راه است و من ایمن هستم. 

شما با ۵ بار گفتن جمله های مثبت انتظار معجزه نداشته باشید چون سالهای سال با الگوی منفی سپری کردید ولی شک نکنید با گذشت زمان

این ها بهتر و بهتر خواهند شد جوری که ملکه ذهنتان میشود. 


منی که اینها را برای شما نوشتم سالها توی آینه هر زمان چشمم به خودم می افتاد  میگفتم "ازت متنفرم" و حالا اینجور شده ام و زندگی و افکارم  زیرورو شده است. برای همین از "ام اس "سپاسگزارم.


به گفته اسکاول شین  " تنها به سه منظور جرات کنید کلامتا ن را به کار ببرید: برای طلب شفا و برکت و سعادت"

شما این کار را برای خودتان انجام میدهید هرچند که برای دیگران میخواهید. پس از نفرین و لعن حتی در غالب دعا دوری کنید؛  از مرگ این و آن خواستن،  از آرزوی به زمین گرم خوردن،  از لعنت کردن پرهیز کنید. هر کسی هر کار بدی کرده باشد نتیجه اش را خواهد دید؛  خودتان را گرفتار این انرژی منفی کار دیگران نکنید چرا که با سرزنش کردن دیگران خودتان به آن درد و بلا دچار میشوید. 

هر جایی که یک عده دور هم نشستند و بر کسی لعنت می‌فرستند در واقع به خودشان لعن می‌فرستند. به جای این برای مظلوم دعا کنید،  به آسیب دیده کمک کنید. 

یادتان باشد بین دو گوش شما قویترین ابزار جهان است؛  ذهن شما توانایی بسیاری دارد و قدرتمند است. از ذهنتان درست استفاده کنید. 


اگر آدمها ناخواسته به شما بد کردند از خدا بخواهید با مهربانیش آکاهشان کند؛  اگر از خباثت به شما بد کردند رهایشان کنید و هر روز در ذهنتان با آنها نجنگید چرا که آنها هم همین را میخواهند. 

دست از خوب بودن نکشید چون آنها خواهان بد شدن شما هستند،  رهایشان کنید تنها همین. 



ودر آخر سپاسگزاری که شاه کلید آرامش است. اگر دوست داشتید تمرینات سپاسگزاری را با هم انجام بدهیم. 


<<خدایا سپاسگزارم که طوفانی به بهترین هدیه زندگیم تبدیل شد>>
نظرات 3 + ارسال نظر
بودا سه‌شنبه 7 آذر 1396 ساعت 12:10

سلام آیوای عزیز ... این پست شما بی نظیر بود
من از خوندنش لذت زیادی بردم
کاملا جامع و کامل بود
ولی چون خواسته بودین که از تجربیات خودمون براتون بگیم باید بگم که به ما توصیه شده که بازدم رو دو برابر دم طولانی کنیم ... همینطور توصیه شده در موقع دم هوا رو مملو از ذرات طلایی نور در نظر بگیریم که وارد بدن ما میشن
و البته توضیحات شما هم خیلی شباهت به تمرینات ما داشت
همینطور برای ما لباسهایی از جنس نخ توصیه شده که در فصلهای سرد میتونیم یه پلیور گرم که در اون راحت باشیم هم بپوشیم
عینک ، دستبند ، ساعت و هر چیز دیگه ای که به بدن بسته میشه رو هم باید کنار بزاریم
امیدوارم همه دوستان وبلاگی از این ورزش آرامش بخش برای سلامتی روح و جسم خودشون استفاده کنن و اثرات معجزه آسای اون رو هم ببینن !

سلام بودا جان
برای کامنت کاملی که گذاشتی سپاسگزارم. از یادآوریت هم همینطور. حالا باید بنویسم برای ساعت و انگشتر و....
لباس نخی را هم همینطور.
اینرا من برای آنهایی نوشتم که تجربه ندارند برای همین نور سفید که بی ضرره استفاده کردم. خودتان بهتر میدانید که نور طلایی بسیار قدرتمنده و استفاده نادرستش آسیب میتواند بزند.
دوست داشتم بدانم چه کار میکنی؟
درسته روح و روان انسان آرامش پیدا میکند و زندکی انگار ورق میخورد و میرود جاهای خوبش

فرزانه دوشنبه 6 آذر 1396 ساعت 23:37 http://zehnemotalatememan.blogsky.com

ممنون.
آرزو می کنم همیشه شاد و پرانرژی باشید.
به صورت جدی شروعش کردم. حرف هاتون و آرامشتون مجابم کرد جدی تر و منظم تر انجامش بدم.

خواهش میکنم فرزانه جان؛ امیدوارم کمک کننده باشد.

یک خانم دوشنبه 6 آذر 1396 ساعت 14:55

سلام افرین بر شما

چه خوبه که ذهن رو تمرین بدیم بتونه کمی استراحت کنه.و به چشمممون بگیم خوبیها رو ببین .
برای ادمهایی که ا اطرافمون هستند و بد می کنند شاید بد نباشه بگیم از نااگاهیشون هست .واز خدا بخوایم هدایتشون کنه و خودمون رو هم همچنین .بیشتر نادانی هست که دشمن انسانه. برای همین در دین اینقدر به فراگیری علم تا اخر عمر سفارش شده

سلام عزیزم
بله فراگیری کار نکوییست؛ هر چه بیشتر یاد بگیریم بیشتر میفهمیم.
من همیشه برای کسی که سهوا بدی میکند خیر مقخواهم و کسی که عمدا بدی میکند را ازش دوری میکنم که هم خودم کمتر آزار ببینم و هم آن کارمای سبک تری داشته باشد. در کل برای کسی آرزوی بدی نمیخواهم و از نفرین و واگذاری به خدا و آموزهای منفی دوری میکنم. امیدوارم همه به هوشیاری "هر چی کنی به خود کن" برسن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد