X
تبلیغات
وکیل جرایم سایبری
پرسه در آرامش
 
 
پله پله تا آرامش
نظرات (3)


اینها تجربیات من است؛ هر فردی تجربیات خودش را دارد. 

از من پرسیده بودید برای مدیتیشن خوب این هم پست مدیتیشن و راهکارهای آرامشم.


انجام مدیتیشن برای آرامش فکر و ذهن میباشد چون نزدیک به ۶۰۰۰ فکردر روز از ذهن ما می‌گذرند که خیلی از آنها تکراری هستند و بیفایده و حتی بسیار خطرناک. 

در مدیتیشن ذهن مانند یک میمون بازیگوش بالا و پایین میپرد؛  در اولین تجربه ها خواهید دید که ذهن چطور فرار میکند و به موضوعاتی دیگر شما را میبرد. من خودم پیشترها وقتی چشمم را میبستم هزارن تصویر مانند فیلم تند از جلوی چشمم رد میشدند. آدمهایی که ندیده بودم،  جاهایی که نرفته بودم ،  حوادث و خیابان‌ها،  دریاها شهرها،  آدمها و.... با سرعت خیلی بالا میدیدم. 

حالا اصلا همچین چیزی را ندارم  و ذهنم آرام است. آرامش از درون به بیرون است؛  شما زمانی که از درون آرامید خواهید دید این آرامش به تمام جنبه های زندگیتان پرتو افکنی میکند. همه جا آرامش دارید؛  و کسانی که در کنار شما قرار میگیرند هم آرام میگیرند،  به گونه ای مانند خنده  و مهربانی مسریست. 

زمانی که روا ن آرام باشد جسم هم آرام میگیرد. مدیتیشن برای از بین بردن نگرانی و استرس  و خستگی کمک بسیاری میکند همینطور برای درمان بیماریها و ذهن شما هدفمند و برنامه ریز میشود چون افکار مزاحم دیگر نیستند یا کمرنگ هستند. 

مدیتیشن گونه های زیادی دارد؛  برای آغازبهتر است ابتدایی ترین را به کار بگیریم و با زمان کوتاه. 

۱. یک جای آرام پیدا کنید و به حالت نشسته چهار زانو  یا خوابیده یا حتی روی صندلی  هر جور که راحتید. 

اگر روی صندلی مینشینید بدون کفش باشید و کف پاهایتان راروی زمین یا خاک یا چمن بگذارید. 

در طبیعت و جاهای  بکر بهتر انرژی دریافت میکنید؛ پس هرجا چمن بود یا درخت  و دریا و باغ و طبیعت بود کفشهاتون را بکنید و ۵ دقیقه 

مدیتیشن کنید. اینکه مردم چی فکر میکنند را بگذارید کنار! 

من  بیشتر  خوابیده انجام میدهم چون کمرم باید ساپورت داشته باشدولی در طبیعت نشسته. 

کف دستانتان رو به بالا آسمان باشد(برخی انگشت  شست و اشاره را به هم وصل می‌کنند و برخی مانند ایکیو سان.)

شما باید راحت باشید پس دستهاتان را آزاد بگذارید. 


۲.اگر در جای شلوغی هستید و سر و صدای دور و برتان هست یک هدفون بگذارید و به صداهایی مانند باران،  پرندگان،  امواج دریا،  رودخانه گوش بدهید. صداهای طبیعت به شما آرامش میبخشد و آگاهی به شما منتقل میکند. این یک پیشنهاد است. 

برخی موسیقی ریلکسیشن گوش میدهند ولی بهتر صدای طبیعت است. برخی موسیقی ها پیام پنهان دارند ولی کار خدا بی عیب و نقص است. 


۳. چشمهاتون را ببندید. 


۴. با ۴ شماره دم از راه بینی و ۲ شماره نگه دارید و با ۵ شماره بازدم از راه دهان. 

تلاش کنید دم شکمی داشته باشید تا سینه مانند نظامیان چون میزان بیشتری هوا در ریه های شما جا میگیرد. شما باید مانند بچه ها و نوزادان نفس بکشید؛  نگاه کنید ببینید نخودچی ها چطور شکمشان بالا و پایین میشود. آنها هنوز از منبع جدا نشدند و کار بلدترند فلفلی های عشق. 

اگر میتوانید تصور کنید دمتان یک نور درخشان  مانند نور ماه است که به درون میکشید و بازدمتان گرم و سنگین است و همه نگرانیتان را بیرون میدهید از بدنتان. 

دم از راه بینی و باز دم از راه دهان. 


۵. اگر افکار به ذهنتان هجوم آوردند نه ناراحت شوید و نه عصبانی؛  تنها به دم و بازدمتان تمرکز کنید. 

تنها به دم و بازدم. بعد از چند بار به طور طبیعی نفس بکشید و همچنان به دم و بازدمتان فکر کنید. 

در وجود ما  یک هوشمندی الهی هست که هوا را به درون میکشد و بیرون می‌دهد و ما هیچ  کنترلی بر تنفسمان نداریم. درست مانند یک کامپیوتر کار میکند برای خودش. میگویند که این تمرین مارا به آن هوشمندی الهی نزدیکتر می‌کند و برای همین آرامش پیدا میکنیم. 


۶.  پنج دقیقه مدیتیشن کنید و اگر شد روزی یکبار. 


۷. اگر خوابتان برد هیچ اشکالی ندارد و اکر دوست داشتید بخوابید هم ایرادی ندارد.


یادتان باشد شما باید احساس راحتی داشته باشید در مدیتیشن؛  قوانین سخت نباید حاکم باشند. 

اینهایی که من نوشتم  ابتدایی ترین در مدیتیشن است. 

من کم کم  ۳۰ دقیقه مدیتیشن میکنم و برخی زمانها بیشتر. 


دوست دارم برایم از تجربیاتتان بنویسید بعد از مدیتیشن. 



یک چیز دیگر صداهای درونتان هستند؛  شده کاری را انجام میدهید و خرابکاری میکنیم. در درون به خودمان میگوییم بی عرضه یا خاک تو سرت یا من بد شانسم. یک نفر یک جایی در کودکی به ما اینها را گفته و در ما باقی مانده است. حتی برخی از ما کارهامان را طوری میکنیم که خوشنودی دیگران فراهم شود و در درون "آفرین دختر خوب" را می شنویم. و بعدها گله میکنیم که برای خودمان درس نخواندیم و ازدواج نکردیم.

مدیتیشن کمک میکند اینها کمتر شوند ولی خود شما هم به خودتان جمله های بهتری بگویید. 

هرروز بارها توی آینه به خودتان بگویید دوستت دارم،  خیلی دوستت دارم چون تو بهترینی. 

هر جا با مشکلی رو به رو شدید با خودتان تکرار کنید همه چیز رو به راه است و من ایمن هستم. 

شما با ۵ بار گفتن جمله های مثبت انتظار معجزه نداشته باشید چون سالهای سال با الگوی منفی سپری کردید ولی شک نکنید با گذشت زمان

این ها بهتر و بهتر خواهند شد جوری که ملکه ذهنتان میشود. 


منی که اینها را برای شما نوشتم سالها توی آینه هر زمان چشمم به خودم می افتاد  میگفتم "ازت متنفرم" و حالا اینجور شده ام و زندگی و افکارم  زیرورو شده است. برای همین از "ام اس "سپاسگزارم.


به گفته اسکاول شین  " تنها به سه منظور جرات کنید کلامتا ن را به کار ببرید: برای طلب شفا و برکت و سعادت"

شما این کار را برای خودتان انجام میدهید هرچند که برای دیگران میخواهید. پس از نفرین و لعن حتی در غالب دعا دوری کنید؛  از مرگ این و آن خواستن،  از آرزوی به زمین گرم خوردن،  از لعنت کردن پرهیز کنید. هر کسی هر کار بدی کرده باشد نتیجه اش را خواهد دید؛  خودتان را گرفتار این انرژی منفی کار دیگران نکنید چرا که با سرزنش کردن دیگران خودتان به آن درد و بلا دچار میشوید. 

هر جایی که یک عده دور هم نشستند و بر کسی لعنت می‌فرستند در واقع به خودشان لعن می‌فرستند. به جای این برای مظلوم دعا کنید،  به آسیب دیده کمک کنید. 

یادتان باشد بین دو گوش شما قویترین ابزار جهان است؛  ذهن شما توانایی بسیاری دارد و قدرتمند است. از ذهنتان درست استفاده کنید. 


اگر آدمها ناخواسته به شما بد کردند از خدا بخواهید با مهربانیش آکاهشان کند؛  اگر از خباثت به شما بد کردند رهایشان کنید و هر روز در ذهنتان با آنها نجنگید چرا که آنها هم همین را میخواهند. 

دست از خوب بودن نکشید چون آنها خواهان بد شدن شما هستند،  رهایشان کنید تنها همین. 



ودر آخر سپاسگزاری که شاه کلید آرامش است. اگر دوست داشتید تمرینات سپاسگزاری را با هم انجام بدهیم. 


<<خدایا سپاسگزارم که طوفانی به بهترین هدیه زندگیم تبدیل شد>>



نویسنده : ایوا
تاریخ : یکشنبه 5 آذر 1396
زمان : 12:17