آرامم

بیست دقیقه به هشت بیدار میشوم و میروم بالا و لباس ایشان را بخار میزنم و چروکهاش همه می روند. برای ناهارش ساندویچ سوسیس درست میکنم با شیر موز و توت فرنگی با کراسان پنیری برای صبحانه اش و میرود. برمیگردد  و شلوار دیگری میپوشد! 

من برمیگردم  توی تختم و همه نخوانده های روی هم انباشته شده را میخوانم. چندین ویدیو کاری هم باید تماشا کنم که گفتم عصر. 

نزدیک به ۲۰۰ ایمیل پاک میکنم!

مدیتیشن میکنم و خوابم میبرد. ساعت ۱۱.۱۵ بلند میشوم و میروم سراغ ماشین با یک کپه لباس و ماشین راروشن میکنم. برای خودم اسموتی با موز و توت فرنگی و ماست و دوتا خرما درست میکنم  و روش را تخم آفتاب گردان و کدو با جو پرک و سید میریزم با یک لیوان آب پرتقال،  پشت میز مینشینیم و سیب ها را تکه تکه میکنم و کرفسی میشورم و با هم آب میگیرم و درش را میگذارم.

 دوستی از ایران  زنگ زد و نیمساعتی حرف زدیم.  ۱ پارچ بزرگ و یک پارچ کوچک،  چندتایی هم هویج آب میگیرم و یک لیوان آب هویج میخورم. و یک شیشه هم آب پرتقال و گریپ  فروت و همه میروند توی یخچال برای هرزمان که گرسنه شدم. به دوستم زنگ میزنم که با هم برویم پیاده دنبال فرزندش. آشپزخانه  را تمیز میکنم و تفاله ها و پوست میوه ها را توی سطل گرین میریزم. و زباله ها را در سطل خودش و بازیافتی ها را توی سطل خودش. دوبار دیگر ماشین را روشن میکنم. فلفل قرمز برای دوستم توی پلاستیک میریزم، یکی خیلی تند و دیگری تند و با فرشته ۲.۴۵ میریم به سوی خانه دوستم و با هم پیاده  میرویم  مدرسه. برگشتن فرشته به سوی خانه شان میکشد و دوستم میخواهد برویم  و یک چای با هم بخوریم. چای درست میکند با بیسکوییت و ویفر و پفک و پاپ کورن و گپ میزنیم. کودکی بسیار سختی داشته است و جسته و گریخته میگوید. 

فرشته هم  بازی میکند و همسرش میاید و من بلند میشوم و خداحافظی میکنم.

ساعت ۴.۱۰ شده و در راه برگشت به خانه دوست دیگرم با فرشته اش را میبینیم و میرویم پارک تا  با هم بازی کنند. هوا کم کم خنک و سرد میشود و دوستم میخواهد برویم خانه شان برای چای و من با مثانه ای پر میروم.  سرراه به آرایشگرم سر میزنم و برای ابرو وقت میگیرم. چای سبز میخوریم با هم. برایم حلوای هویج هم درست کرده بود که میخورم و یک ظرف هم میدهد بیاورم. مادر شوهرش میاید و بغلم میکند و  میبوسد و تند میرود! 

۶.۱۵ دوان دوان برمیگردیم خانه و دستشویی کجاااااست!! 

 لباسها را از بیرون میاورم تو و بالا پهن میکنم. اتاق بالا شده مانند رختشورخانه،  بوی نرم  کننده و پودر و تمیزی میدهد. صدای در میاید.  ایشان آمده است. کتری را پر میکنم  و کمی برنج خیس میکنم. بروکلی و هویج. لوبیا سبز میکس و ریز میکنم با گوشت برای فرشته و برای ایشان  کباب تابه ای. کمی سبزی میشورم با شور و پیاز وکره و کته  را آماده میکنم.  سینک را خالی میکنم و ظرفهای شسته شده  را  جا به جا میکنم. 

چای میخوریم با گز از ایران رسیده. برای خودم پیاز و گوجه فرنگی و فلفل دلمه میگذارم  و شاممان آماده می‌شود. ده وقیقه به هشت است و دیر است. ایشان یک سریال بی سرو ته ایرانی تماشا میکند که کمدیست و من نمیدانم چرا این همه دروغ.  پنهانکاری درس میدهند در اینها. یکی دیگر هم میدید همینطور بود! 

کارهای پس از شام را انجام میدهم و تی وی تماشا میکنیم با ایشان. چای  سبز درست میکنم  و چندین ماگ پر میکنم و میخورم. سریال پلیسی تماشا میکنم. 


ایشان زودتر آماده خواب است و میرو. توی تخت و من کمی پس از او؛  آباژور را خاموش میکنم و میروم توی اتاق خواب. ایشان و فرشته نشسته اند رو به روبی هم و همدیگر را تماشا میکنند!! 


به دنبال یک غذای گیاهی  ایرانی خوشمزه  میگردم که برای دوستم درست کنم! پیشنهادات شما کمک بزرگی خواهد  بود. 


<<من آرامم و سپاسگزارم>>

نظرات 2 + ارسال نظر
حمیده پنج‌شنبه 30 شهریور 1396 ساعت 16:19

دفعه.این دفعه ی سومه که مینویسم وبه خاطر نت داغون میپره!حالا اگه سه بار اومده بود شما همون یک دفعه ببین!
غذای ایرانی گیاهی عدسی هست با قارچ تفت داده وگلپر وپیاز داغ فراوون.یا یه جور میرزاقاسمی با بادمجون کبابی گوجه وسیر و گردوی خردشده ی تفت داده بدون تخم مرغ.خیییلی هم خوشمزه هست به خاطر سیر وگردوش.انواع سوپ و آش مثل سوپ قارچ و جو و آش ترش.غذای مجلسی گیاهی هم که نمیدونم داریم یا نه!٬شاید مرصع پلو با سویا!طوری که سویاشو حسابی طعمدار ومزه دار کرده باشین.
دیگه اینا چیزایی بود که به عقل ناقص من رسید.از طرف یه جوجه آشپز!

خیلی هم خوبه، دست شما درد نکنه. تا به حال گردو را در میرزا قاسمی نخورده بودم. باید خیلی خوب بشود. دست شما درد نکند و خیلی زحمت کشیدید. همه پیشنهادات خوبی هستند.
دورازجونتون چرا ناقص، خیلی هم عالیه.

تارا پنج‌شنبه 30 شهریور 1396 ساعت 16:19

ایواجان من جز کوکوسبزی هیچ غذای گیاهی رو بلد نیستم


سرچ کردم اینجا چند مدل غذای گیاهی بود ببین به کارت میاد


http://www.bartarinha.ir/fa/news/406970/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86

تارا جان خیلی ممنونم زحمت کشیدی. من خودم بیشتر ۹۵% گیاه خوارم ولی تخم مرغ و گاهی میگو و ماهی میخورم. دوستم هیچ فرآورده حیوانی نمیخورد و کار من را سخت میکند!
زحمت شما شد و برای لینک هم ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد